Logo-ResipiKita
Resepi Sambal Bilis Burger Malaysia
Simple

Resepi Sambal Bilis Burger Malaysia (Senang)

Rating Resipi
5/5
Level:
Mudah
Jumlah Bahan:
5 bahan
Jumlah Masa:
30 minit
Hidangan Untuk:
4 orang
Penyediaan:
10 minit
Memasak:
20 minit
Level:
Mudah
Jumlah Bahan:
5 bahan
Jumlah Masa:
30 minit
Hidangan Untuk:
4 orang
Penyediaan:
10 minit
Memasak:
20 minit

Resepi Sambal Bilis Burger Malaysia ni khas untuk korang yang nak buat burger Malaysia. Buat sendiri ni memang puas la sumbat dalam pau burger tu. Masak lebih sikit pun tak ape, boleh buat makan dengan menu lain juga. Senang je resepi Sambal Bilis Burger Malaysia ni. Jom kita start!

Share Resipi Ini :

Bahan-bahan Sambal Bilis Burger Malaysia

1.
2 Biji Bawang Besar
2.
5 Ulas Bawang Putih (ditumbuk)
3.
Sengenggam Ikan Bilis (dibasuh bersih)
4.
3 Sudu Besar Cili Kering Kisar (dikisar kasar je)
5.
Air Asam Jawa
Aksesori Dapur Murah
Murah
Portable Mini Wireless USB Chopper
Portable Mini Wireless USB Chopper
Stainless Steel Colander Basket
Stainless Steel Colander Basket
Popular
12 Grids Eggs Storage Box
12 Grids Eggs Storage Box
Murah
Oil & Sauce Dispenser Glass Bottle
Oil & Sauce Dispenser Glass Bottle

Cara Masak Sambal Bilis Burger Malaysia (Senang)

1.

Mula-mula, tumis bawang yang ditumbuk sampai semerbak harum mewangi (minyak tidak perlu terlalu banyak ya).

2.

Masukkan ikan bilis dan cili yang telah dikisar tadi. Tumis sehingga pecah minyak dan betul-betul masak.

3.

Masukkan sedikit air asam jawa. Masukkan gula garam secukup rasa. Agak sambal dah kering elok, dah boleh tutup api. Sambal bilis burger Malaysia kita dah siap! Boleh letakkan sambal ni pada burger Malaysia terus. Nak tambah timun atau salad pun boleh juga.

Baca Juga :

Best Selling

On Sale

Jeetee Non Stick Granite Frying Pan (24cm)
JEETEE Non Stick Granite Frying Pan 24cm

On Sale

Jeetee Non Stick Granite Frying Pan (24cm)

Teknologi Kuali Non-Stick German (5mm coating)

Shopee App Logo
Lazada App Logo

Harga dari

RM59
Resipi ini dalam kategori:
Peralatan Memasak:

Share Resipi Ini :

Review Panas!
Tips & Petua Menarik
Resipi Popular
Resipi Sambal & Pencicah